Saturday, November 20, 2010

PERHIMPUNAN RAKSAKSA PERSATUAN BEKAS TENTERA MALAYSIA

Salam...

Walo pon citer nieh agak basi, tetapi kesibukan angah yang melambatkannya bukan salah teknikal...hua hua hua. Pada 10102010, di Stadium Putra Bukit Jalil turut di adakan perhimpunan Raksaksa Bekas Persatuan Tentera Malaysia. Pada mulanya angah nak pergi tgk reunion af8 jew tetapi ntah apsal nak pergi awal konon nak lawat apa yang ada la... tup! tup! Ramainya manusia kat stadium tuh...[raksaksa katakan...]. Anyway, angah memang nak salute sebab kebanyakannya warga tua dan juga terdiri daripada bekas2 askar, balu kepada tentera dan kaum keluarga suasana amat meriah sekali beribu-riban orang yang hadir. Bayangkan lah jika satu daerah datang dengan sebuah bas [paling minima] jika 14buah negeri setiap daerah.. [ ambik kau!!!!] tak penuh stadium sampai melimpah ruah di ruang legar dan ada jugak yang tak dapat masuk tetapi semangat mereka amat kental sekali. Namun kesian jugak kepada warga emas yang tak dapat masuk malah ada yang sanggup berdiri sekitar koridor utk sama-sama menyaksikan PM kita menyampaikan ucapan.

Apa yang angah dapat ungkapkan : BANGGA!!! BANGGA!! BANGGA!! BANGSA MELAYU BERSATU........
Bak kata pepatah : BERSATU TEGUH, BERCERAI ROBOH... Ambillah iktibar dari keberkesanan sejarah bangsa Melayu di jajah tetapi ada jugak bangsa Melayu jadi petualang tiga... talam dua muka dan barua @ beruang....hehehhe...
KITA TETAP MERDEKA!!! JIWA KITA HARUS MERDEKA!!! JANGAN LEKA DENGAN DUNIA KHAYALAN PENJAJAH!!! YANG RUGI KITA BUKAN MEREKA. MEREKA HANYA TAHU MERANAPKAN DAN JUGA MEMUSNAHKAH BANGSA KITA DAN UTAMANYA AGAMA KITA "ISLAM"
Amboih!! Tetiba pulak patriotik khen......

No comments:

Post a Comment

dear frens,
who ever u r, where ever u from, what ever u want to b..as long as my frens do says sumthing or comment.
luv u...always.. make my day be brighter.