Friday, November 6, 2009

This Is It - Moment in MJ's lifetime


Salam....

Masih teringat-ingat , terkenang-kenang akan setiap tutur kata budi dari Michael Jackson dalam filem This Is It. Gara-gara tension keje (especially dgn boss yang bossy yang busy body wahhhh!!! hakikat lepaskan geram jew....) angah release kan dengan menonton filem This Is It. Secara mata kasar kita akan katakan ianya sebuah filem garapan dokumentari tetapi secara mata halusinasi, ia di tontonkan untuk melihat akan usaha beliau untuk menjayakan konsert terakhir besar-besaran berikut dan juga cara beliau bekerja dgn semua crew termasuk musician, dancer , back-up singer dan semuanya adalah dengan secara profesional namun beliau turut menitikberat setiap yang bekerja dgn beliau sebagai keluarganya.

"We're a big family, a family," itulah tutur kata akhir beliau bersama keluarga crewnye... a great singer, a great dancer @ choreographer, a master of musician also with unique voice. It is MJ - This Is It. "God Bless You" , setiap kali ia sentiasa mengingati pada Tuhan-Nya dan sentiasa mengungkapkan kata-kata syukur. What a humble person.... Bagi angahlah, untuk menonton filem ini harus mengingati semula akan bermula kerjaya beliau sejak The Jackson hingga berjaya menjadi King of the Pop..then barulah ada penghayatan dalam setiap gerak langkah dan tutur kata beliau dalam filem ini.

Tapi sayang...tak sangka dalam kecergasan, kepintaran dan usaha gigih beliau dalam latihan konsert tidak menampakkan langsung kesakitan namun dengan sekelip mata, sekilas pandang beliau telah meninggalkan KAMI semua tanpa isyarat. Hakikatnya , hanya MJ satu di dunia dan tiada sesiapa pon yang berhak merampas takhta King of the POP gelaran dari beliau. Walopon beliau telah pergi untuk selamanya tapi.....sejarah beliau kekal abadi selamanya untuk di peringati. Lebih-lebih lagi MJ terlalu sayang dan cintakan keamanan dunia ini...selalu memperjuangkan hak2 dunia dengan penuh ihsan dan perikemanusiaan. Kalau di lihat penyanyi sekarang mementingkan keuntungan untuk membuat lagu tanpa melihat di sekelilingnya...itu lah bezanya Michael Jackson.








LUV U 4 EVA - MJ

Album MJ mencatatkan jualan tinggi dalam masa 14 tahun

LAGU Michael Jackson, ‘ This Is It’ menduduki pertama dalam carta lagu Amerika.

Manakala sebanyak 375,000 albumnya terjual pada minggu pertama album itu berada di pasaran dan merekodkan jualan tertinggi selama lima minggu berturut-turut.

Ini merupakan satu rekod bagi Michael Jackson sejak tahun 1995.

Album penyanyi itu juga merekodkan kedudukkan nombor satu dalam 16 buah carta lagu di seluruh dunia.

No comments:

Post a Comment

dear frens,
who ever u r, where ever u from, what ever u want to b..as long as my frens do says sumthing or comment.
luv u...always.. make my day be brighter.