Saturday, May 2, 2009

Shah Inderawan @ Tomok - One in A Million

Salam
Hye hye hey... akhirnya Shah Inderawan menjadi Juara OIAM3 dengan peratusan undian sebanyak 39.3% melakar sejarah justeru peserta lelaki pertama mengungguli kali ni.
TAHNIAHHHHH!!!!!!!!!!!!!
(berkat pakai baju merah...my fav colour..wakakkaka)
Esther menduduki tempata kedua dengan 33.29% dan diikuti Aweera yang mendapat 27.41% undian. Kejayaannya memecahkan tradisi dimana pemenang dua musim terdahulu adalah wanita dan merupakan peserta Artis pertama yang memenangi pertandingan itu. Pada peringkat awalan pertandingan, Tomok hampir tersingkir memandangkan peratusan undiannya hampir merosot. Namun 90% daripada penonton telah mengundi untuk melihat ketiga-tiga finalis berentap di Grand Finale. Dengan dendangan 2 buah lagu "Hanya Aku yang Mampu" dan juga solo pertamanya ciptaan Aubrey Suwito (sentuhan magis juara) "Rindu Terhenti", Tomok telah memberikan satu persembahan yang sememangnya cemerlang dan mantap, malah sentiasa mendapat pujian dari jurinya Paul Moss (dari mula memang meminati kreativiti Tomok) dan juga Syafinaz.
Sepanjang pertandingan bermula peratusan peserta tidak menentu pada awalan dan menampakkan satu pertandingan sengit antara Tomok & Esther dimana sering berubah kedudukan peratusan. Walo apa pon mereka bertiga telah menunjukkan persembahan yang amat baik di malam akhir kejuaraan OIAM3. Based on his two performances last nite, Tomok deserves it as well. It was enough to show the Malaysians that he is born talented. Maybe his vocally wasn't that great but his performances were xcellent and the jury/judges love & adore him so much indeed.
Tomok
1- Hanya Kau Yang Mampu (Aizat).
2- Rindu Terhenti - Aubrey Suwito / Tinta S.

He nailed it very well both performances. Luv it...especially the new song Rindu Terhenti (by Aubrey .. the magic touch for the Finalist such as - Jaclyn Victor, Ayu, Suki.....Tomok). He deserves it... SATU DALAM SEJUTA [tingat lak lagu Amylea..kan...].
Esther
1- Mimpiku - Sharon Paul / Lew Mable
2- Please don't stop the music.
Esther is still..... Esther with strong vocal but it seems to be sumthing disturbing her last nite. Anyway...the new look "SEKSIS ESTHER"...wow!!!! Maybe the dress make her not too comfortable...who knows????
Aweera
1- Sampai Syurga, My baby You....(pehhh!!! luv it), Hukum Karma...
2- Ku Disini - Lin Li Zhen / Pacha O

Deeply in his heart really - ROCK babe!!!! Especially towards his feeling & emotion for the new song.. go bro..
Idop Rock Kapak!!! Aweera memang baru dalam dunia seni jika di bandingkan pengalaman Tomok & Esther tapi semangat juangnya kental... Good Attitude!!!

Ada beberapa bukti yang menunjukkan sememangnya TOMOK POPULAR.

1- Gua.com.my - pelawat blog berkenaan telah menunjukkan positif 62% mahukan Tomok menjadi juara manakala Esther 27% dan diikuti Aweera hanya 11%.


2- Utusan Malaysia - pembaca setia utusan pula juga memilih Tomok dengan undian 38.2% untuk muncul Juara di ikuti juga dgn Esther 35.5% dan Aweera 26.3%. (hampir sama dgn keputusan malam Grand Finale)


Manakala di kalangan rakan-rakan seperjuangan OIAM3 pula antaranya memilih:-

Ayu - memilih Esther
Han - memilih Esther

Pija - memilih Esther

Anith - memilih Esther

Fify - memilih Esther dan Tomok

Rizu - memilih Tomok dan Aweera

Simon - memilih Tomok tapi berpihak kepada Esther.

Amylea - memilih Tomok (sudah pasti...hehehhee)
Nine - memilih Tomok dan Esther....

Walaubagaimanapun... TOMOK adalah Jutawan di Grand Finale. All the BEST!!! All we want the NEW ERA OF TOMOK and not the Newboyz.......

No comments:

Post a Comment

dear frens,
who ever u r, where ever u from, what ever u want to b..as long as my frens do says sumthing or comment.
luv u...always.. make my day be brighter.